تعمیرات انواع لامپ(اس ام دی )

شاید برای شما هم بسیار اتفاق افتاده باشد که لامپ اس ام دی، ال ای دی شما در مدت زمان کوتاهی پس از نصب بسوزد و مجبور به تعویض آن شوید. اما شاید برای شما جالب باشد که بدانید تعمیرات لامپ های اس ام دی به سادگی ممکن است. نود درصد لامپ‌های سوخته اس ام دی LED را می‌توان به همین طریق تعمیر کرد و به لامپ نو تبدیل کرد.

در این مقاله از فازینو، می‌‎خواهیم به صورت عملی و قدم به قدم تعمیرات لامپ های اس ام دی سوخته را به شما آموزش دهیم. برای انجام عملیات تعمیرات لامپ های اس ام دی ابتدا باید ببینیم دلیل سوختگی چه چیزی بوده است و برای این امر باید لامپ را باز کنیم.

مطلب پیشنهادی: درخواست برقکار شبانه روزی

تعمیرات لامپ های اس ام دی سوخته

باز کردن لامپ هاب اس ام دی بسیار ساده است و تنها کافی است با چاقو، کاتر یا یک جسم تیز را دور قسمت پلاستیکی لامپ را بچرخانید تا قسمت بالایی آن جدا شود و وقتی قسمت بالایی جدا شد لامپ‌های ال ای دی  داخل نمایان می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: اگر در تعمیرات خود به یک برقکار رفع اتصالی نیاز پیدا کردید، به بخش شماره تلفن برقکار رفته و با ما تماس بگیرید.

تعمیرات لامپ های اس ام دی سوخته

حالا در این مرحله باید بررسی کنیم و ببینیم که ال ای دی‌های داخلی سالم هستند یا خیر. نکته ای که باید به آن توجه کنیم این است که ال ای دی‌های داخل لامپ همه سری هستند و این بدین معنی است که اگر یکی از آن‌ها روشن نشود و یا بسوزد بقیه آن‌ها نیز روشن نخواهند شد. پس ما باید بررسی کنیم که کدام یک از لامپ‌ها سوخته و کدام یک سالم هستند. حالا برای این که این لامپ‌ها را تست کنیم به یک باتری 9 ولتی کتابی نیاز داریم.

در مرحله بعد تعمیرات لامپ های اس ام دی، با استفاده از باتری 9 ولتی باید تک تک اس ام دی‌های داخل لامپ را تست کنیم. برای تست کردن لازم است دو سیم را به دو سر باتری وصل کنیم و سپس دو سر آزاد آن را در اطراف هر دانه از لامپ‌های اس ام دی داخل لامپ قرار دهیم، اگر این لامپ‌ها روشن شوند یعنی سالم است و در غیر این صورت لامپ مورد نظر سوخته است.

نکته ای که باید در این قسمت به آن دقت کنید این است که حواستان به سر مثبت و منفی لامپ و سیم ها باشد اگر این دو سر را اشتباه متصل کنید، لامپ روشن نخواهد شد. اگر دوسر سیم را به لامپی متصل کردید و روشن نشد، جای سیم‌ها را با هم عوض کنید تا از جایگیری درست قطب مثبت و منفی اطمینان کامل داشته باشید.

تعمیرات لامپ اس ام دی

پس از آن که متوجه شدید کدام لامپ یا لامپ‌ها سوخته است لازم است آن لامپ را یکسره کنیم؛ بدین معنی که قطب مثبت و منفی ال ای دی را به هم متصل کنیم تا آن لامپ از مدار خارج شود.

برای این کار با یک دم باریک این لامپ را می‌شکنیم. وقتی سطح رویی لامپ شکسته شود می‌بینیم که دو صفحه فلزی جدا از هم بسیار کوچک وجود دارد. تنها کاری که لازم است انجام دهیم این است که این دو صفحه را به کمک لحیم و هویه به هم متصل می‌کنیم. حالا تقریبا تعمیرات لامپ های اس ام دی تمام شده و می‌توانیم رویه لامپ را دوباره به آن وصل کنیم و لامپ را امتحان کنیم و بررسی کنیم که آیا لامپ درست شده است یا خیر.

پیشنهاد مطالعه: فازینو همچنین در زمینه تعمیرات دوربین مداربسته و تعمیرات آیفون تصویری نیز همراه شما خواهد بود.

برقکاری در فازینو

مجموعه فازینو، سامانه اعزام برقکار سیار تهران است که در صورت نیاز در کمترین زمان ممکن برقکار ساختمان را به محل شما در کمتر از 30 دقیقه اعزام می‌کند این مجموعه با بیش از 10 سال سابقه در زمینه برقکاری در پروژه‌های بزرگ و کوچک مختلف آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان می‌باشد. برای اطلاعات بیشتر درباره تعمیرات لامپ های اس ام دی می‌توانید با شماره 09194470774 تماس بگیرید؛ تا کارشناس ما شما را در این زمینه راهنمایی کند.

 

4.5/5 - (4 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0912 75 25 7730919 44 70 774