تعمیر خط تلفن در خانه

تلفن ثابت همواره یک راه ارتباطی مورد اعتماد بوده؛ اما هنوز هم ممکن است در سیستم ارتباطی قدیمی شما مشکلی پیش بیاید. در بیشتر موارد، تعمیر خط تلفن آسان است و از عهده اکثر ما بر می‌آید. درک اصول اولیه سیستم سیم کشی و تعمیر خط تلفن به شما کمک می کند تا مشکل را پیدا کرده و تعمیر را انجام دهید.

همچنین مهم است که بدانید کدام بخش از سیستم مسئولیت شما و کدام قسمت متعلق به شرکت تلفن است. پس از یافتن مشکل می‌توانید با یک برقکار سیار تماس گرفته و از او درخواست تعمیر تلفن را داشته باشید.

سیم کشی و عیب یابی خط تلفن : 773 25 75 0912774 70 44 0919
تکنیسین برق مجموعه فازینو در تمامی محله های تهران، با تخصص بالا و تجهیزات کامل در سریع ترین زمان ممکن در خدمت شما میباشد. اعزام فوری برق کار ساختمان در مناطق تحت پوشش مجموعه فازینو در تهران در کمتر از 15 دقیقه صورت می پذیرد.

مبانی پایه سیستم تلفن

سیم کشی‌های خط تلفن معمولاً در یک جعبه پلاستیکی خاکستری که روی دیوار بیرونی نصب شده است به خانه متصل می شوند. در داخل جعبه، اتصالات را می توان به دو قسمت مربوط به مخابرات و مشتری تقسیم کرد. اگر چه می‌توانید به سمت مشتری جعبه دسترسی داشته باشید، اما طرف مخابرات دارای پیچ خاصی است که به سختی جدا می‌شود. بهتر است این طرف را به حال خود رها کنیم.

پیشنهاد مطالعه: فازینو می‌تواند شما را در تعمیرات خط تلفن، تعمیرات آيفون تصویری و تعمیرات دوربین مداربسته همراهی کند.

عیب یابی و تعمیر خط تلفن

عیب یابی و تعمیر خط تلفن

ابتدا باید بدانید مشکل از کجاست. از سمت مشتری جعبه اتصال تلفن بیرونی شروع کنید. سعی کنید تلفن خود را به یکی از خط های تلفن در جعبه اتصال وصل کنید. اگر سرویسی وجود دارد که به نظر عادی می رسد، مشکل از جایی در داخل خانه است. اگر سر و صدا در خط، هوای راکد یا زمزمه دارید، مشکل از مخابرات است که آن را برطرف کند.

در آن مرحله، فقط با مخابرات تماس بگیرید تا آن را تعمیر کنید. در غیر این صورت به خواندن این مقاله ادامه دهید.

تعمیر خط تلفن در خانه

سیم کشی تلفن ممکن است به یک جعبه اتصال منتهی شود که به عنوان یک صفحه کنترل برای سیم‌های متعددی که در سراسر خانه وجود دارند، عمل می کند. هر خط می تواند به یک یا چند تلفن متصل شود. اگر مشکلی برای یکی از گوشی‌ها وجود دارد و بقیه گوشی‌ها مشکلی ندارند، کانکتور و خط این گوشی را به جعبه اتصال بررسی کنید.

سیستم های تلفن قدیمی ممکن است یک خط واحد داشته باشند که به هر پریز خانه متصل می شود. اگر این خط در هر نقطه آسیب ببیند، همه تلفن ها می توانند تحت تأثیر قرار گیرند. با هر یک از پیکربندی‌ها، هر یک از خطوط را می‌توان در مسیر رسیدن به هر تلفن تقسیم کرد، بنابراین می‌توانید شکاف‌ها یا جعبه‌های اتصال کوچک را بین خط و جعبه اتصال اصلی یا جعبه مرزی پیدا کنید.

نشانه های خرابی تلفن و رفع مشکل تلفن ثابت

  1. بوق اشغال: علت اتصالی تلفن یا وجود مانع فلزی در مسیر سیم کشی
  2. بوق ممتد: روی هم افتادن سیم های تلفن و یا خیس شدن سیم ها در اثر بارندگی یا ترکیدگی لوله ها
  3. بدون بوق: اتصالی سیم تلفن یا به طور کلی قطع شدن آنها

· رفع خرابی تلفن : تعمیرات نویز خط تلفن

در صورتی که پس از اتصال گوشی تلفن به دو سر سیم تلفن مخابرات هنوز نویز و پارازیت وجود دارد مشکل از مخابرات منطقه است. اتصالات بیرون از ساختمان توسط شرکت مخابرات بررسی و تعمیر می شوند. در این مورد با شرکت مخابرات محلی تماس بگیرید. چنانچه با اتصال تلفن به دو سر سیم مخابرات، صدا بدون نویز و پارازیت شنیده می شود، خرابی تلفن از مشکل داخلی است. رفع خرابی تلفن در این مورد مربوط به مالک است و ارتباطی به شرکت مخابرات ندارد. با بررسی مسیر ارتباطی سیم های ورودی ساختمان و پریزهای تلفن واحد مربوطه می توان مشکل اصلی را پیدا کرد.

· رفع خرابي تلفن خانه : اتصالی سیم کشی تلفن

اصلی ترین علت ایجاد نویز و اتصالی تلفن مربوط به کابل برق است. در مواردی که سیم تلفن با کابل برق در یک امتداد و نزدیک باشند، مشکل در خطوط تلفن دیده می شود. در ساخت و سازهای غیر اصولی چنین مشکلی بیشتر دیده می شود. سیم های برق روی خطوط تلفن نویز ایجاد می کنند در این صورت تنها راه حل جدا کردن مسیر سیم تلفن است.

· رفع اتصالی تلفن ثابت : تعویض سیم کشی تلفن منزل

اولین قدم در رفع اتصالی تلفن، اطمینان از جدا بودن کامل تمامی سیم های تلفن ار یکدیگر می باشد. حتی یک اتصال کوچک می تواند موجب قطعی تلفن گردد. برای تعویض سیم کشی تلفن ساختمان باید تمامی سیم ها به صورت مجزا از یکدیگر تفکیک شوند. در صورتی که با تست سیم های داخل جعبه بوق تلفن آزاد شنیده می شود، مشکل از سیم تلفن در داخل ساختمان است و باید به تعویض سیم کشی تلفن ساختمان و رفع اتصالی تلفن ثابت بپردازید.

همچنین در ساختمان های قدیمی، سیم های تلفن فرسوده هستند. در اغلب موارد ایرادات خطوط ثابت تلفن مربوط به فرسودگی و حتی پارگی سیم های قدیمی است. با تعویض سیم های فرسوده می توان خط را برقرار کرد. در آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی لازم است تا کلیه سیم های قبلی از مدار خارج و دوباره ساختمان برای استفاده از خطوط تلفن ثابت، سیمکشی تلفن شود. این کار مستلزم رضایت و همکاری همه ساکنین است. چنانچه مشکل مربوط به یکی از واحدها باشد با تعویض سیم تلفن خانه مربوط و اجرای سیم تلفن روکار با هزینه تعویض سیم کشی تلفن خانه مشخص، می توان مشکل را برطرف کرد.

تعمیر خط تلفن توسط برقکاران فازینو

تعمیر سیم کشی یا خط تلفن را به چه فردی بسپاریم؟

اگر نیاز به تعمیر خط تلفن یا سیم کشی دارید، درباره اینکه چه کسی مسئول است و گزینه‌های شما برای انجام تعمیرات، از جمله طرح نصب و تعمیر خط تلفن در تهران بیشتر بدانید.

اگر سیگنال به خانه شما نمی رسد، مشکل در خارج از خانه شما است. با این حال، اگر روی حداقل یکی از خط‌های خود صدای شماره‌گیری دارید، حتی اگر ضعیف، نامشخص یا متناوب باشد، مشکل به احتمال زیاد در داخل خانه شما است و سیم‌کشی داخلی شما باید توسط یک برقکار ساختمان تعمیر شوند.

تعمیر خط تلفن در صورت نبود سیگنال تنها به دست یک متخصص خبره انجام می‌شود. در برخی موارد شما می‌توانید از مخابرات درخواست اعزام تعمیرکار دهید؛ اما در بسیاری مواقع پاسخ شما را نمی‌دهند یا نیرویی برای اعزام ندارند! همینطور ممکن است خارج تایم اداری تماس بگیرید و اصلا پاسخی دریافت نکنید!

پیشنهاد مطالعه: برای اعزام برقکار و تعمیرکار تنها کافیست به صفحه شماره تلفن برقکار مراجعه کنید و درخواست بدهید.

قیمت رفع خرابی تلفن به چه مواردی بستگی دارد؟

خدمات عیب یابی و رفع خرابی تلفن از دو قسمت تعویض و تعمیر سیم کشی تلفن ساختمان تشکیل شده است. از این قیمت سیم کشی تلفن به موارد متعددی وابسته است.

· نوع خرابی تلفن بر قیمت سیم کشی تلفن تاثیر دارد

تعمیرکار بایستی در ابتدا خطوط را مورد بررسی و عیب یابی قرار دهد. گاهی ایراد تنها ار سوکت تلفن است از این رو هزینه تعمیرات خط تلفن مبلغ ناچیزی است. اما اگر ایراد از سمت سیم های تلفن و به خطوط داخلی مرتبط باشد، هزینه رفع خرابی تلفن به صورت متری محاسبه می شود.

· تعمیرات یا تعویض سیم کشی تلفن هزینه سیمکشی تلفن را تغییر می دهد

همچنین در صورت نیاز به تعویض نیز هزینه سیم کشی تلفن خانه به تعداد واحدها و متراژ سیم و نوع سیم مورد استفاده وابسته است.

به طور کل برای رفع خرابی و تعویض سیم کشی تلفن داخل ساختمان تنها کافیست با برقکاران فازینو مشورت کنید.

تعمیر خط تلفن توسط برقکاران فازینو

بهترین کار سپردن تعمیر خط تلفن به یک برقکار شبانه روزی می‌باشد. سامانه فازینو با امکان اعزام برقکار شبانه روزی غرب تهران، شرق و شمال تهران، این شرایط را برای شما فراهم کرده که در 24 ساعت بتوانید یک تعمیرکار در محل خود داشته باشید. تیم حرفه ای فازینو تا آخرین لحظه تعمیر خط تلفن نهایی همراه شماست.

برای خدمت

عیب یابی و سیم کشی خط تلفن ثابت در تهران

از ما قیمت بگیرید و در کمترین زمان ممکنه سفارش خودتون رو ثبت کنید.

امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0912 75 25 7730919 44 70 774