نصب دوربین مداربسته بی سیم

نصب دوربین مداربسته بی سیم چگونه است؟ چه کسی می‌تواند دوربین مداربسته را نصب کند؟ برای انتقال تصاویر دوربین مداربسته از طریق وای‌فای چه کارهایی باید انجام دهیم؟ این‌ها سوالاتی هستند که هنگام نصب و انتخاب دوربین مداربسته بیسیم از خود می‌پرسیم.

نصب دوربین مداربسته شامل اقدامات حفاری و سوراخ کاری کابل‌کشی تنظیم و راه‌اندازی دوربین مداربسته می‌شود. برای نصب دوربین مداربسته بی سیم می‌توانید از شرکتی که دوربین را تهیه کردید، درخواست کنید تا برقکار سیار دوربین مداربسته را برای انجام نصب بفرستند و خیالتان از از نصب راحت باشد اما در عوض باید هزینه نصب دوربین مداربسته را بپرداید.

اگر مایل هستید که خودتان دوربین مداربسته را نصب کنید در این مقاله با گروه فازینو همراه باشید تا تمام مراحل نصب دوربین مداربسته بیسیم نصب را به طور دقیق به شما آموزش دهیم.

مطلب پیشنهادی: تعمیرات دوربین مداربسته

دوربین مداربسته بی سیم چیست؟

دوربین‌های وای‌فای هنگام نصب به DVR، هارد، کابل HTMI نیاز ندارند. نصب دوربین مداربسته بی سیم بدون هیچ کابلی قابل نصب است و فقط با باتری کار می‌کند و یا فقط یک سیم برق دارد که به پریز برق متصل می‌شود.

نصب دوربین مداربسته بی سیم به علت حذف مرحله کابل‌کشی و تنظیمات دستگاه DVR یا دستگاه NVR، آسان‌‌تر از نصب دیگر دوربین‌های مداربسته است. دوربین‌های بی سیم همگی دوربین‌های شبکه‌ای هستند و به همین سبب نیاز به اتصال شبکه داخلی یا اتصال به اینترنت دارند؛ که بتوانند تصاویر را انتقال دهند.

دوربین مداربسته

حالت‌های متفاوت مشاهده تصویر در دوربین مداربسته بی سیم

برای مشاهده تصاویر انتقال داده شده دو حالت داریم حالت اول مشاهده تصویر از راه دور و حالت دوم مشاهده تصویر در محل که نحوه اتصال و انتقال تصویر هر کدام را به اختصار توضیح می‌دهیم:

مشاهده تصویر در محل

اگر فقط می‌خواهید که تصاویر را در محل مشاهده کنید باید در شبکه محلی در همان محل نصب دوربین مداربسته بیسیم یک نقطه دسترسی (access point) بگیرید. اگر بخواهید در همان محل، تصویر را روی تلفن همراه یا کامپیوتر یا دستگاه NVR ارسال و ضبط کنید هم به یک نقطه دسترسی دیگر نیازمندید.

مشاهده تصویر از راه دور

در صورتی که بخواهیم تصاویر دوربین را از محل دیگری غیر از محل نصب مشاهده کنیم، نیاز به اتصال دوربین به اینترنت داریم تا انتقال تصویر دوربین مداربسته با وای‌فای انجام شود. برای این کار باید دوربین مداربسته بیسیم را به روتر یا مودمی که به اینترنت وصل است متصل کنیم. اینترنت مودم را می‌توانیم از طریق اتصال کابل ADSL، به مودم‌های سیم‌کارت خور یا دیتای تلفن همراه تامین کنیم.

مراحل نصب دوربین مداربسته بی سیم

قبل از نصب دوربین مداربسته بی سیم بهتر است از انتخاب دوربین اطمینان حاصل کنید که آیا همه نیازهای شما را پاسخ می‌دهد؟ ویژگی‌هایی مانند تشخیص حرکت اشیا، بزرگ نمایی، کوچک نمایی و موارد دیگر. نصب دوربین مداربسته شامل 5 مرحله کلی می‌شود:

انتخاب محل نصب دوربین

بعد از انتخاب و خرید دوربین تحت شبکه بی سیم باید تعیین کنید که محل نصب دوربین چه نقطه‌ای از فضا باشد که دید بیشتری از محیط به شما بدهد برای انتخاب محل موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • روتر وای‌فای و دوربین را طوری قرار دهید که بین آن‌ها مانعی نباشد وجود مانع در مسیر سیگنال، کیفیت تصویر را کم می‌کند.
  • دیوارهای بتونی و خیلی ضخیم، تداخل امواج وسایل دیگر، درختان و غیره، همه مانع سیگنال دوربین می‌شوند. و می‌توانند باعث کیفیت پایین فیلم شوند.
  • نقاطی که دوربین‌ها دارای دید واضح و منبع تغذیه پایدار هستند انتخاب کنید. چون دوربین بی سیم فقط یک سیم برق دارد.
  • لنز دوربین در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرد، بهتر است دوربین را زیر پنجره نصب نکنید.

دوربین مداربسته بیسیم

نصب نرم‌افزار

برای دسترسی به تنظیمات و پیکربندی دوربین مداربسته بی سیم نیازمند یک اپلیکیشن بر روی تلفن همراه خود هستید. می‌توانیم اپلیکیشن‌هایی مثل تصاویر V380، نرم افزار VM Camera و غیره. البته دوربین‌های مداربسته برای کنترل نرم‌افزار مخصوص خود را دارند که باید از وب‌سایت رسمی آن‌ها دانلود کنید.

روشن کردن دوربین

دوربین وای‌فای را به برق متصل کنید. چند ثانیه بعد از اتصال برق به دوربین، دوربین را ریست کنید و چند لحظه صبر کنید.

اتصال تلفن همراه به دوربین

در این مرحله از نصب دوربین مداربسته بی سیم، باید تلفن همراه خود را به وای‌فای دوربین مداربسته متصل کنید. وای‌فای گوشی موبایل خود را روشن کرده و در لیست وایرلس‌های موجود، وای‌فای دوربین را انتخاب کرده و به آن متصل شوید.

راه اندازی دوربین مداربسته

نرم افزار مدیریت تصاویر که بر روی تلفن همراه‌تان نصب کرده بودید را باز کنید تا بتوانید به کانفیگ دوربین بپردازید. در این مرحله پیکربندی با توجه به نصب نرم‌افزار متفاوت است. در ایت مقاله نصب و پیکربندی نرم افزار V380 را توضیح می‌دهیم:

  1. با ورود به گزینه تنظیمات و انتخاب گزینه network، می‌توانید با انتخاب گزینه WIFI station mode اتصال دوربین به اینترنت جهت مشاهده تصاویر از راه دور را انجام دهید. با انتخاب این گزینه باید مودم مورد نظر را از لیست وایرلس‌های که نمایش داده می‌شود انتخاب کرد و رمز آن را وارد کنید تا به اینترنت مودم وصل شود.
  2. در همین حالت است که تلفن همراه شما ارتباط خود را با وای‌فای دوربین قطع می‌کند و به مودم وصل می‌شود به این ترتیب می‌تواند تصاویر دوربین مداربسته را از راه دور و از طریق اینترنت نیز مشاهده کنید.
  3. همچنین می‌توانید در قسمت تنظیمات بعد از انتخاب گزینه network به جای wifi station mode گزینه AP hotspot mode را انتخاب کنید. و تلفن همراه خود را به طور مستقیم به وای‌فای دوربین وصل کنید.

سخن آخر

نصب و راه‌اندازی دوربین مداربسته می‌تواند برای شما ساده باشد و همچنین یک تجربه سرگرم کننده باشد اما اگر در نصب دوربین مداربسته بیسیم اطمینان ندارید یا می‌خواهید با اطمینان کامل، آن را نصب کنید بهتر است از یک نصاب دوربین مدار بسته کمک بگیرید. برای اطلاع از تمامی اطلاعات یک نصاب حرفه‌ای با فازینو تماس بگیرید.

1.5/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0912 75 25 7730919 44 70 774