نصب دوربین مداربسته در گوشی

امروزه با رشد تکونولوژی و استفاده از تجهیزات پیشرفته در زمینه‌های نظارتی و دروبین‌های مداربسته و فراگیرشدن اینترنت می‌توان با نصب دوربین مداربسته در گوشی تصاویر را در همان لحظه از راه دور مشاهده کرد.

 تامین امنیت اماکن امری ضروری است و با استفاده از دوربین مداربسته در سال‌های اخیر این امر ساده‌تر شده است و نصب دوربین مداربسته در گوشی مراحلی دارد که به صورت کامل در ادامه مقاله به آن می‌پردازیم.

ویژگی‌های نصب دوربین مداربسته در گوشی

مالکان و مدیران شرکت‌ها مراکز صنعتی و انواع مشاغل در محیط کار معمولا دوربین مداربسته نصب می‌کنند تا هم نظارت کافی بر محیط داشته باشند و هم از محیط در برابر خرابکان و سارقین محافظت کنند. امکانات نصب دوربین مدار بسته در گوشی این فرایند را ساده‌ترکرده است.

با وجود فراگیر شدن استفاده از دوربین‌های مداربسته و در دسترس بودن آن بر روی تلفن‌های همراه می‌توانید حتی زمانی که پشت مانیتورهای کنترل دوربین نیستند تصاویر ارسالی از محیط را درگوشی همراه خود نظاره‌گر باشید. برای افرادی که زمان زیادی ندارند ولی می‌خواهند به طور دقیق و منظم از محیط کار و یا خانه باخبر باشند نصب دوربین مداربسته در گوشی گزینه مناسبی است.

مشاهده کنید: تعمیرات دوربین مداربسته

نصب دوربین مداربسته

مزایای نصب دوربین مداربسته در گوشی

  • کاهش سرقت و خرابکاری توسط مشتریان و کارکنان در محیط
  • افزایش بهره‌وری کارکنان
  • توانایی نظارت بر فعالیت افراد موجود در خانه و محل‌کار، از راه دور، مثل نظارت بر فعالیت کودکان و حیوانات خانگی
  • امکان چک‌کردن هشدارهای اشتباه ارسالی شده توسط سیستم
  • ارسال اعلان بر روی گوشی موبایل در صورت بروز هرگونه رویداد از قبیل وجود اشیا جامانده، اشیا گم شده، تشخیص حرکت، تشخیص چهره و غیره
  • امکان بازپخش و پشتیبانی‌گیری از تصاویر ضبط شده از طریق انتقال تصویر
  • امکان ذخیره فیلم یا عکس از تصویر آنلاین (در همان لحظه)
  • امکان تعریف چندین دستگاه در یک نرم‌افزار و کنترل چندین مرکز به طور هم‌زمان
  • امکان مکالمه صوتی با افراد حاضر در محل‌کار
  • امکان کنترل دوربین‌های گردان

نحوه نصب دوربین مداربسته در گوشی

برای انتقال تصاویر دوربین مداربسته به تلفن همراه می توان از اپلیکیشن‌های مختلفی مانند iCamViewer، CCTV Viewer، mCam View، SuperLive Pro و EverFocus EPRO NVR برای نصب دوربین مداربسته در گوشی استفاده کرد. این اپلیکیشن ‌ها به صورت رایگان در خدمت کاربران هستند و در گوشی‌های اندروید، آیفون و شیائومی استفاده می‌شوند. برنامه‌های مختلف به روش‌های مختلف کار می‌کنند، اما روش کار آن‌ها یکسان است. برای استفاده از این اپلیکیشن‌ها باید مراحل مختلفی را طی کنید که در زیر به آنها اشاره می‌شود.

مراحل نصب دوربین مداربسته در گوشی

اتصال DVR به صفحه نمایشگر

برای نصب دوربین مداربسته در گوشی موبایل ابتدا باید DVR را با استفاده از کابل های VGA و HDMI به مانیتور کامپیوتر وصل کنید. در هنگام نصب کابل باید آن‌ها را بررسی کنید که سالم باشند و اتصالی نداشته باشند که مشکلی پیش بیاید.

هم‌چنین بخوانید: نصب دوربین مداربسته بی سیم

تنظیمات مربوط به DVR

برای تنظیمات DVR باید به قسمت تنظیمات (setting) رفته و network را انتخاب کنید. گزینه‌ای به نام Obtain an IP Address Automatically در این قسمت وجود دارد که نیاز است تا آن راغیرفعال کرده و در قسمت STATIC IP موارد گفته شده را قرار داد.

  • در قسمت IP آدرس، کد 192.168.1.1
  • در قسمت Subnet mask کد 255.255.255.000
  • در قسمت Gateway کد 192.168.1.1
  • در قسمت HTTP PORT باید عدد 80 وارد کنید.

پس از وارد کردن این اعداد باید دستگاه DVR را یک بار روشن و خاموش کنید.

دوربین مداربسته در گوشی

تنظیمات روتر

پس از انجام تنظیمات DVR نوبت تنظیمات روتر می‌رسد. بعد از روشن کردن مانیتور باید آن را به وای‌فای LAN وصل‌کرد. بعد از آن در قسمت مرورگر اینترنت عدد 192.168.1.1 و یا 192.168.0.1 وارد شود. در دفترچه‌های راهنما روتر نام کاربری و رمز عبور موجود است؛ معمولا نام کاربری Admin و رمز کاربری 1234 است.

اتصال DVR به اینترنت و بررسی تنظیمات آن

پس از انجام تنظیمات DVR و روتر نیاز است تا کابل شبکه را به DVR متصل کرد و سپس اینترنت را وصل کنید. پس از آن باید روی مرورگر کامپیوتر یا لپ‌تاپ کد 192.168.1.7:80 را وارد کرده و نام کاربری و رمز عبور را که در دفترچه راهنما DVR موجود است را بزنید. پس انجام مراحل بالا امکان مشاهده تصویر روی نمایشگر وجود خواهد داشت.

اتصال دوربین مداربسته به گوشی

با روشن کردن وای‌فای گوشی و دانلود یکی از نرم افزارهای

  • iCamViewer
  • CCTV Viewer
  • mCam View
  • SuperLive Pro
  • EverFocus

از پلی استور مرحله آخر است که مرحله مهمی برای نصب دوربین مداربسته در گوشی است. پس از این‌که برنامه مربوط را در گوشی موبایل اجرا کردید باید در بخش NETWORK کلمه WIFI را وارد کنید. در بخش PORT IP باید کد 192.168.1.7:80 را وارد کنید. پس از وارد کردن کلمه عبور و نام کاربری باید log in کنید. پس از پایان این مرحله امکان مشاهد تصاویر دوربین مدار بسته در گوشی موجود است.

نکته ای که باید برای نصب دوربین مداربسته در گوشی رعایت کرد این است که باید از مرورگر Internet Explor استفاده کرد. اگر سیستم‌های گوناگونی مورد استفاده قرار دهید نیاز است تا برای هر یک از سیستم‌ها تنظیمات جداگانه انجام دهید.

باید برای مشاهده تصاویر که توسط دوربین‌های مدار بسته ضبط می‌شوند لازم است از اینترنت پرسرعت باشد و اگر اینترنت شما ضعیف باشد ممکن است تصاویر بی کیفیت با وضوح کم ببینید. برای جلوگیری از هک شدن نیاز است نام کاربری و رمز عبورهایی که در دفترچه راهنما وجود دارد را تغییر دهید.

شما می‌توانید برای اطلاعات و خدمات بیشتر و یا جهت درخواست برقکار سیار تهران و یا برقکار حرفه ای ساختمان با مجموعه فازینو در ارتباط باشید.

3/5 - (2 امتیاز)

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0912 75 25 7730919 44 70 774