نصب لوستر سنگین در سقف تیرچه بلوک

نصب و سیم کشی لوستر در سقف تیرچه بلوک یکی از صد ها خدماتی است که میتوانید از فازینو دریافت کنید تنها کافیست با ما تماس بگیرید تا از مشاوره اختصاصی رایگان بهره مند شوید :

برخلاف آنچه که عموم مردم تصور می‌کنند، نصب لوستر کار ساده‌ای نیست و نیازمند آن است که توسط یک متخصص انجام بگیرد. سختی این‌کار آنجایی نمایان می‌شود که معمولا وزن لوستر زیاد بوده و اتصال آن به سقف‌های یونولیتی یا کاذب کار بسیار سختی به نظر می‌رسد. خوب است بدانید بسیاری از حوادث درون خانه‌ها مربوط به سقوط لوسترها از سقف به دلیل نصب نامناسب آن بوده است. در این مقاله قصد داریم در رابطه با نصب لوستر سنگین در سقف تیرچه بلوک نکاتی را به شما ارائه دهیم و نحوه نصب را به اختصار توضیح دهیم.

برای بسیاری از افراد نحوه نصب لوستر سنگین در سقف تیرچه بلوک کار بسیار سخت و پیچیده‌ای است، چرا که نه ابزارهای لازم برای این کار را می‌شناسند و نه نحوه اتصالات را برای نصب می‌دانند. نصب لوستر در این نوع سقف‌ها نیاز به ابزارهایی خاص دارد و شیوه استفاده از این ابزارها در جهت نصب نیز کاری سخت و تخصصی می‌باشد.

آیا عملیات نصب لوستر سنگین در سقف تیرچه بلوک را می‌توانیم خودمان انجام دهیم؟

اگر به دنبال نصب لوستر سنگین در سقف تیرچه بلوک هستید آموزش آن را در این مقاله یا مقالات مختلف در سطح اینترنت می‌توانید بیابید ولی پیشنهاد تیم فازینو این است که این کار را خودتان انجام نداده و بهتر است مراحل نصب را به دست یک نصاب متخصص بسپارید؛ چرا که ممکن است خطر های مختلفی شما را تهدید کند از جمله سنگین بودن لوستر و احتمال سقوط آن در صورت نصب نامناسب، تهدید خطر اتصالی برق در صورت نا آشنا بودن با نحوه برق کشی و یا آشنا نبودن با نوع سقف و احتمال سقوط.

نصب لوستر سنگین

نحوه نصب لوستر سنگین در سقف تیرچه بلوک

برای نصب لوستر سنگین در سقف تیرچه بلوک باید بدانید که مهم‌ترین موضوع در نصب هر نوع لوستر به هر نوع دیواری، نصب قلاب و زنجیر لوستر است. در حقیقت این قلاب است که امنیت لوستر را تامین می‌کند. در سقف‌های تیرچه بلوک اگر ساختمان هنوز در حال ساخت باشد، نصاب، زنجیر را به تیرچه و تیرآهن‌های سقف جوش می‌دهد تا به طور کلی خیال شما بابت ایمنی لوستر راحت باشد.

اما اگر ساختمان درحال ساخت نباشد، و سقف گچی و یونولیتی باشد، از پیچ رول پلاک (رول بولت) باید استفاده کرد و یا قلاب را به سقف جوش می‌دهند و برای اطمینان از محکم بودن آن، سیم رابیتس را چندین دور به دور آن می‌چرخانند. مورد دیگری که برای افزایش امنیت استفاده می‌کنند این است که از پیچ‌های ام دی اف استفاده می‌کنند و پس از آن لوستر را به قسمت فلزی متصل خواهند کرد.

اما باید دقت داشت که این رول بولت‌ها تحمل وزن تنها تا 10 کیلوگرم را دارند و برای وزن‌های بیشتر نیاز به تخریب قسمتی از سقف و وصل کردن زنجیر به سقف بتنی است. در ست است که این کار سخت‎تر به نظر می‌رسد و ممکن است هزینه و زمان بیشتری را از شما بگیرد ولی باید توجه کنید که مهم‌ترین مسئله در مراحل نصب لوستر تامین امنیت است. با وصل کردن زنجیر به سقف بتنی خیال شما از بابت امنیت لوستر به طور کلی راحت خواهد شد.

برای سوراخ کردن سقف نیز با استفاده از مته گردبر 16 سوراخی را ایجاد می‌کنند و با سوراخ کردن یونولیت نیز راهی به سقف بتنی می‌یابند. و با پیچ و رول پلاک زنجیر را به بتن وصل می‌کنند.

ابزار مورد استفاده برای نصب لوستر سنگین به سقف تیرچه بلوک

  • پیچ
  • رول پلاک یا رول بولت
  • قلاب
  • زنجیر
  • فازمتر 
  • دریل

رول بولت پروانه ای

مراحل نصب لوستر در سقف تیرچه بلوک

مرحله اول: انتخاب مکان مناسب برای نصب چراغ لوستر

برای انتخاب مکان مناسب برای نصب چراغ لوستر، باید به چند نکته توجه کنید. ابتدا، باید مکان نصب چراغ لوستر را با ابعاد و شکل لوستر و همچنین فضای دور انطباق دهید. سپس، اطمینان حاصل کنید که مکان نصب دارای منبع برق مناسب است. همچنین، باید اطمینان حاصل شود که در محل نصب، یک بلوک تیرچه با قابلیت حفاری و پیچ زدن موجود است. در نهایت، مطمئن شوید که چراغ لوستر به گونه‌ای نصب شود که دیده شود و دسترسی به آن امکان‌پذیر باشد.

پس از انتخاب مکان مناسب، با استفاده از یک خودکار و متر، مکان نصب چراغ لوستر را بر روی سقف علامت‌گذاری کنید.

مرحله دوم: حفاری سوراخ در سقف بلوک تیرچه

برای حفاری سوراخ در سقف بلوک تیرچه، از یک دریل و مته مناسب استفاده کنید. قطر مته باید با قطر پیچ‌های چراغ لوستر همخوانی داشته باشد. همچنین مراقب باشید که عمق حفاری از ضخامت بلوک تیرچه بیشتر نشود.

پس از حفاری سوراخ، با استفاده از یک پنس و یک فیش مناسب، فیش را در سوراخ قرار داده و با ضربات ملایم پنس، آن را محکم کنید.

مرحله سوم: پیچ‌کردن پیچ‌ها و نصب آویز لوستر

پس از محکم کردن فیش، با استفاده از یک پیچ‌گوشتی و پیچ‌های مناسب، پیچ‌ها را در فیش‌ها پیچیده و آویز لوستر را روی آن‌ها نصب کنید. آویز یک قطعه فلزی به شکل حلقه است که برای اتصال چراغ لوستر به سقف استفاده می‌شود.

مرحله چهارم: اتصال سیم‌ها و نصب چراغ لوستر

پس از نصب آویز، با استفاده از یک تستر برق، سیم‌های منبع برق را شناسایی کنید. سپس با استفاده از یک چاقو و نایلون، پوسته سیم‌ها را بردارید و آن‌ها را با سیم‌های چراغ لوستر به رنگ مشابه به وسیله نایلون متصل کنید. مراقب باشید که سیم‌ها را خوب محکم کنید و هیچ سیم آزادی در فضای بین سقف و آویز نماند. پس از اتصال سیم‌ها، چراغ لوستر را به آویز آویزان کنید و با استفاده از یک پیچ‌گوشتی و مهره، آن را محکم کنید.

مرحله پنجم: روشن کردن چراغ لوستر و بررسی عملکرد

پس از نصب چراغ لوستر، دکمه برق را روشن کرده و عملکرد آن را بررسی کنید. اگر چراغ لوستر به درستی روشن شد، تبریک می‌گوییم، شما موفق به نصب چراغ لوستر در سقف بلوک تیرچه شده‌اید. اما اگر مشکلی وجود داشت، باید علت آن را پیدا کرده و آن را رفع کنید.

نصب لوستر سنگین در سقف تیرچه بلوک در فازینو

همانطور که مشاهده کردید نصب لوستر سنگین در سقف تیرچه بلوک یا هر نوع سقف دیگری کاری سخت و تخصصی است و اگر در نصب آن استانداردهای لازم و ایمنی رعایت نشود ممکن است خسارات جبران ناپذیری را به شما یا عزیزانتان وارد کند.

بهتر است برای نصب لوستر مخصوصا انواع سنگین آن حتما از نصاب کمک بگیرید. همکاران ما در مجموعه فازینو آماده همکاری و خدمت رسانی به شما عزیزان هستند. فازینو سامانه تخصصی اعزام برقکار سیار و برقکار ساختمان در کوتاه‌ترین زمان ممکن است. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره 09194470774 تماس بگیرید.

2.1/5 - (8 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0912 75 25 7730919 44 70 774