انواع سیم کشی ساختمان در تهران

امروزه با پیشرفت تکنولوژی‌های مختلف ساختمانی روز به روز رشد و توسعه می‌یابد که برای رسیدن به نتیجه مناسب باید مراحلی را طی کرد که هر کدام نقش ویژه و مکملی برای آماده سازی یک ساختمان دارند. سیم کشی ساختمان یکی از مراحل اصلی ساخت و ساز و آماده سازی ساختمان مسکونی است. ساخت صحیح و استاندارد سیم کشی ساختمان مهمترین اصل در دستیابی به نتیجه مطلوب است.

سیم کشی ساختمان در تهران یا هر شهر دیگری باید مطابق با قوانین و مقررات اجرایی باشد. در این مقاله از فازینو به بررسی نکات سیم کشی ساختمان می‌پردازیم.

انواع سیم کشی ساختمان در تهران

سیم کشی ساختمان در تهران بسته به نوع پروژه و کاربری ساختمان به دو صورت توکار و روکار انجام می‌شود.

سیم کشی روکار

در سیم کشی سطحی، کابل‌ها از روی گچ دیوار کشیده می‌شوند که عموماً برای حفظ زیبایی، نظم و ایمنی لوله یا مجرای برق مخصوص برای پوشش کابل‌ها استفاده می‌شود. اگرچه این روش سیم کشی یکی از نقاط ضعف ساختمان به حساب می‌آید، اما در صورت وجود مشکل در سیم کشی، رفع آن و دسترسی به کابل‌ها برای رفع مشکل راحت تر است.

سیم کشی توکار

در مقابل، سیم کشی توکار بسیار رایج شده است و روشی مناسب و کاربردی برای کلیه پروژه‌های ساختمانی مسکونی، تجاری، اداری، تفریحی و غیره می‌باشد. به این ترتیب هم ظرافت و زیبایی ساختمان حفظ می‌شود و هم ایمنی رعایت می‌شود. در روش سیم کشی توکار، کابل‌ها از زیر بتن یا گچ و یا زیر ساخت اجرا می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه: شما می‌توانید برای سیم کشی ساختمان در تهران با برقکار شبانه روزی تهران در فازینو تماس بگیرید.

روش‌های سیم کشی در تهران با مدل یکپارچه

در جاهایی که نیازی به لوله نیست، کابل مخصوصی در داخل دیوار گذاشته می‌شود. در سیم کشی توکار می‌توان از کابل‌های مخصوص مجهز به چندین لایه عایق مستقیماً زیر گچ استفاده کرد و یا شیلنگ‌های مخصوص و لوله‌های PVC را در زیر گچ قرار داد و به کمک فنر سیم کشی مخصوص، کابل کشی کرد.

روش‌های سیم کشی در تهران با مدل یکپارچه

در روش سیم کشی توکار، موقعیت یابی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. کارشناس برق ساختمان باید بهترین و اقتصادی ترین روش نصب برق را با رعایت معیارهای مهم اجرا کند. روش‌های رایج سیم کشی این ساختمان عبارتند از:

  1. سیم کشی توکار توسط جعبه اتصال: این روش سیم کشی ساختمان در گذشته بسیار متداول بود، در نقطه خاصی از دیوار (معمولا بالای کلیدها و پریزها) جعبه اتصال قرار می‌گرفت و کابل‌های لازم را خارج می‌کردند. از این جعبه البته این روش تقریبا منسوخ شده و حتی استفاده از آن برای سیم کشی ساختمان در تهران غیرقانونی اعلام شده است.
  2. سیم کشی توکار توسط جعبه کلید و پریز: در این روش فضای داخلی دیوار که جعبه کلید یا پریز قرار می‌گیرد در نظر گرفته می‌شود که علاوه بر حفظ زیبایی با بازکردن پیچ‌ها و برداشتن قسمت بیرونی کلید و دوشاخه می‌تواند به راحتی به سیم‌ها دسترسی داشته باشید.
  3. سیم کشی توکار توسط جعبه فیوز: در این روش با توجه به میزان برق مورد نیاز در قسمت‌های مختلف فضای ساختمان می‌توان با کنترل نحوه توزیع برق و هدایت سیم‌ها به جعبه فیوز آن را توزیع کرد. مزیت این روش سیم کشی نسبت به جعبه اتصال و جعبه کلید این است که در صورت بروز مشکلات فنی و نیاز به بررسی مجدد، عیب یابی بسیار آسان خواهد بود؛ البته این روش نسبت به روش‌های دیگر هزینه بیشتری دارد.

پیشنهاد مطالعه: فازینو همچنین در برقکار ساختمان و سیم کشی ساختمان از سقف همراه شما خواهد بود.

سیم کشی ساختمان در تهران

انواع سیم در سیم کشی

هر کابل برق از یک فاز و یک صفر تشکیل شده است. کابل‌های تک رشته ای در سیم کشی جاسازی شده و کابل‌های دو رشته ای در سیم کشی‌های سطحی استفاده می‌شوند:

  • کابل‌های افشان نیز معمولاً برای سیم کشی توکار استفاده می‌شوند. چندین رشته سیم رشته ای وجود دارد که با عایق پی وی سی پوشانده شده اند و تا 750 ولت را تحمل می‌کنند.
  • رشته‌های سیم مفتولی دارای تعدادی سیم رسانا هستند و به دلیل انعطاف پذیری می‌توانند تشکیل شوند. از این نوع کابل‌ها در تابلوهای برق و سیستم‌های برق فشار قوی استفاده می‌شود.
  • کابل‌های نیمه‌هادی دارای ویژگی‌هایی بین کابل و نیمه‌هادی هستند. پیچش این رزوه‌ها کمتر از افشان است اما برعکس انعطاف بیشتری دارند.
  • برای کابل‌های تلفن از دو جفت سیم آلومینیومی‌استفاده می‌شود تا احتمال ایجاد نویز در خطوط تلفن کاهش یابد.

اعزام برقکار سیم کشی ساختمان در تهران

سامانه فازینو با جذب برقکاران و تعمیرکاران حرفه‌ای در زمینه سیم کشی ساختمان در تهران، آماده خدمت رسانی به تمامی ساکنین پایتخت است. تنها کافی‌ست با مراجعه به صفحه شماره تلفن برقکار، با کارشناسان فازینو تماس بگیرید و درخواست اعزام یک برقکار سیار تهران برای سیم کشی ساختمان در تهران را بدهید. در کمتر از نیم ساعت، تیم فازینو در محل حاضر می‌شوند.

امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0912 75 25 7730919 44 70 774