سیم کشی ساختمان از سقف چیست

همانطور که می‌دانید سیم کشی ساختمان یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین قسمت‌های ساخت یک ساختمان است که لازم است توجه ویژه‌ای به آن شده و به صورت کاملا تخصصی انجام گیرد تا در آینده دچار مشکلات احتمالی نشوید.

برای سیم کشی ساختمان از سقف دو حالت وجود دارد: حالت اول در صورتی که سقف کاذب داشته باشیم و حالت دوم زمانی است که سقف تیرچه بلوک است.

سیم کشی ساختمان درون لوله کشی‌هایی انجام می‌گیرد که سیم‌ها دچار آسیب نشده و هم‌چنین از قطعی‌های احتمالی جلوگیری کند. مقاله‌ای که امروز در مورد آن می‌نویسیم، به بررسی نحوه سیم کشی ساختمان از سقف می‌پردازد. در این مقاله همه نکاتی را که لازم است درباره سیم کشی ساختمان از سقف بدانید را، خواهید یافت.

سیم کشی ساختمان از سقف (سقف کاذب)

در سقف‌های کاذب یا انواع کناف معمولا از روشنایی هالوژن استفاده می‌شود. با توجه به این مورد برای سیم کشی ساختمان از سقف باید قبل از گچ کاری، سیم کشی مربوط به این قسمت‌ها انجام گیرد. بهترین قسمت برای نصب لوله کشی برق فضای بین سقف اصلی و سقف کاذب است.

سیم کشی از سقف

پیشنهاد مطالعه: برقکار شبانه روزی تهران

مانند تصویر بالا می‌توانیم بین دو کلید برق ارتباط برقرار کنیم. در این نوع ارتباط از شیاری که قبلا ایجاد کرده‌ایم، لوله برق بالا می‌رود و پس از رسیدن به سقف کاذب زانو می‌خورد، سپس لوله وارد سقف کاذب می‌شود و همین مسیر را نیز به سمت کلید برق بعدی طی می‌کند.

سیم کشی

در این مثال نیز سیم کشی از سقف برای یک چراغ را مشاهده می‌کنید.

اکنون که تا حدی با نحوه سیم کشی از سقف، در حالتی که سقف کاذب داریم آشنا شدید به سراغ حالت دوم یعنی حالتی که سیم کشی از میان سقف تیرچه و بلوک لازم است انجام گیرد می‌رویم.

پیشنهاد مطالعه : سیم کشی ساختمان در تهران

سیم کشی ساختمان از سقف (بدون سقف کاذب)

در این نوع ساختمان که که سقف کاذبی وجود ندارد، سیم کشی از سقف، باید از کف طبقه بالایی صورت گیرد بدین صورت که سیم کشی هر طبقه از کف طبقه بالایی انجام می‌شود و اگر ساختمان یک طبقه باشد، یا در طبقه آخر لوله‌های برق در کف پشت بام نصب می‌شود.

سیم کشی سقف

شکل بالا، به طور کامل نحوه سیم کشی در سقف‌های تیرچه بلوک یا غیر کاذب را نشان داده است. در این نوع سقف‌ها همان‌طور که واضح است عملیات لوله کشی برای سیم کشی ساختمان از زمانی که سقف کاذب داریم، کار سخت‌تری را در پیش داریم، چرا که در این نوع سیم کشی، لازم است علاوه بر شیار زنی دو بار سقف را سوراخ نیز بکنیم.

هزینه سیم کشی ساختمان از سقف 

از آنجایی که سیم کشی ساختمان از سقف در ساختمان‌هایی که سقف کاذب دارند بسیار راحت‌تر از ساختمان‌هایی هستند که با تیرچه و بلوک کار شده‌اند، معمولا اجرت آن‌ها هم کمتر است. در نتیجه در ساختمان‌هایی که که سقف کاذب کار شده‌اند در هزینه‌های سیم کشی صرفه‌جویی زیادی صورت می‌گیرد.

لوله گذاری برای پریزهای برق

لوله گذاری برای پریزها به دو نوع می‌توان انجام داد؛ لوله گذاری و سیم کشی از سقف و لوله گذاری از کف.

لوله گذاری د کف برای پریزها

لوله گذاری در سقف برای پریزها

همان‌طور که مشاهده می‌کنید برای لوله گذاری از کف، لوله و سیم کمتری مصرف می‌شود. معمولا برای سیم کشی پریزها، سیم کشی از کف معمولا بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.

سیم کشی ساختمان از سقف توسط کارشناسان فازینو

سیم کشی ساختمان یکی از مهم‌ترین قسمت‌های ابتدایی ساخت ساختمان است که باید توجه ویژه‌ای به آن کرد و حتما توسط کارشناسان و متخصصان این حوزه انجام گیرد. اگر نیاز به برقکار ساختمان دارید کارشناسان ما در مجموعه فازینو آماده همکاری و کمک‌رسانی به شما می‌باش. برقکار حرفه ای ساختمان خیال شما را از بابت تاسیسات ساختمان تان راحت کرده و تا سال‌های سال می‌توانید از فواید آن استفاده کنید.

4.9/5 - (10 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0912 75 25 7730919 44 70 774